Szeretettel köszöntelek a Vállalkozás Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Vállalkozás Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Vállalkozás Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Vállalkozás Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Vállalkozás Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Vállalkozás Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Vállalkozás Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Vállalkozás Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Pontatlan skill meghatározással, vonzó munkaadói márka menedzsment hiányában és mobileszközökre szabott hirdetések nélkül az ügyfélkapcsolati szakma, főként az SSC szektor elveszítheti a releváns jelöltek érdeklődését. A Profession.hu 40.000 álláskeresőt megszólító felmérésének eredményeit az Ügyfélszolgálati és SSC Vezetők Klubjának februári eseményén osztotta meg több mint 30 vállalat közel 60 képviselőjével. A vállalati, tanácsadói és közvetítői oldal szakemberei szerint az SSC szektor kulcsfontosságú sikertényezői között szerepet kap a belső karrier-spirál kialakítása és megerősítése is.
Magyarország vonzó célpont az SSC szektor számára, de vajon mi áll annak a hátterében, hogy a szakma nem tud újabb, közel 10.000 pozíciót betölteni? Tüzes Imre, a Profession.hu ügyfélkapcsolati és operációs vezetője elmondta, ha a kiélezett versenyhelyzetben lévő hirdetők az álláskeresői bizalom megnyerésére nagyobb hangsúly fektetnek, eredményesebben vonzzák magukhoz a minőségi munkaerőt. Ebben kiemelt szerephez jut a munkaadói márka menedzsment és az aktív munkáltatói hozzáállás. Az SSC iparág jellemzően fiatalokat, illetve idegen nyelveket jól beszélő munkavállalókat foglalkoztat, akik elvárják az álláspiac technológiai támogatottságát. Habár Magyarországon a jelöltek ötöde már okostelefon segítségével keres, a nemzetközi tanulmányok azt igazolják, hogy munkaadói oldalon még nem látszik kellő tudatosság az egyre terjedő mobilhasználati szokások követésére.
A Profession.hu 40 ezer álláskereső
bevonásával készült felmérése is alátámasztja azt a nemzetközi trendet,
amely szerint 40 százalékuk megszakítja a jelentkezést, ha az csak
körülményesen, több lépésen keresztül lehetséges. Továbbmennek akkor is,
ha sablonos, általános feladat meghatározással és elvárásokkal
találkoznak. A pontos skill portfólió és a fizetési sávok hiánya mellett
fontos szempontként jelölték meg a munkavégzés helyéről és a leendő
munkáltatóról szóló információkat is. Az állásportál adatai alapján a
hazai kínálati piac bővülését nem követi a keresleti oldal növekedése és
vannak olyan területek (ilyen az SSC szektor is), ahol – a fluktuáció
fokozódása mellett - szakemberhiány jelentkezik. Elindult a verseny a
minőségi munkatársakért, ahol előnyhöz azok a vállalatok jutnak, akik
megértik és attraktív hirdetésekkel, erős munkáltatói márkával szólítják
meg az aktív álláskeresőket, valamint proaktív módszerekkel mozgósítják
a passzív jelölteket.
Az SSC szektorban a munkatársak
megtartása szintén kiemelt prioritású kérdés. A vállalati, tanácsadói
és közvetítői oldal szakembereinek kerekasztal beszélgetéséből kiderült,
hogy a versenyképes bér mellett megtartó erejű a nyelvi továbbképzés, a
kialakult életritmushoz igazodó munkaidő (főként az egyetem mellett
munkát vállalók körében) és az önéletrajzban később jól mutató pozíció
megnevezés. A belső karrier-spirál és a kreativitást igénylő, magasabb
komplexitású feladatok opciót nyújthatnak a fejlődni vágyó munkatársak
számára a fluktuációval szemben, amely jelenleg átlagosan 35-45 % között
mozog. Az individuális szerepek helyett a jól szervezett, stratégiai
célokra fókuszáló, csapatokká alakuló (norming-performing úton
végigvezetett) szervezetek működhetnek eredményesen a hazai piacon.
Ehhez a vezető utánpótlás- és képzés kiemelt kezelésére is szükség van,
amely Szabó Tímea, a Partnering Central Europe ügyfélkapcsolati
tanácsadója szerint még nem alakult ki a fiatal hazai SSC szektorban. A
tudásátadás gyorsítása és fejlesztése újabb sikertényező lehet,
katalizálhatják a magyarországi szolgáltató központok volumen
növekedését és támogathatják a minőségi munkaerő megtartását.
Forrás: http://profitline.hu
|
|
Gulybán Barnabásné 1 hete új blogbejegyzést írt: Karácsonyi pénzeső!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!