Szeretettel köszöntelek a Vállalkozás Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Vállalkozás Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Vállalkozás Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Vállalkozás Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Vállalkozás Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Vállalkozás Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Vállalkozás Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Vállalkozás Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Törőcsik Anita | 0 hozzászólás
Sokan mondják, hogy nincs is akkora különbség egy háztartás vezetése és egy vállalkozás menedzselése közt. És ebben van is igazság, hiszen számtalan olyan képesség van, amelyet a nők mindkét területen hasznosítani tudnak, így kamatoztatva az otthon szerzett tapasztalatokat az üzleti életben. Most ezek közül mutatunk be négy példát.
1. A feladatok párhuzamos ellátása.
Rengeteg időt lehet megspórolni azzal, ha egy időben több dolgot is csinálunk. Egy nap mindenkinek huszonnégy órából áll, ugyanakkor egy háztartásban rengeteg feladat is vár a szülőkre… Azonban szerencsére hamar kialakul az a képesség, mellyel például ki tudjuk takarítani a szobát, miközben a vacsorát is elkészítjük. Ezt pedig remekül lehet hasznosítani az üzleti életben is, hiszen kezdő/ egy személyes vállalkozás vezetőjeként rengeteg feladatot kell megoldani egyszerre, vagy éppenséggel nagyon rövid idő alatt. Ugyanakkor fontos, hogy ne veszítsük el a kontrollt magunk felett, mert nem egy olyan alkalom van, amikor bár számos sürgető feladat áll még előttünk, muszáj egy, és csakis egy dologra figyelnünk. Fel kell ismerni ezeket a pillanatokat, és nem szabad hagynunk, hogy a mennyiség minőség romláshoz vezessen!
2. A tudás, hogy nem tudsz mindent egyedül megoldani.
Lehetsz akármilyen profi vállalkozásod vezetésében, el fog jönni az idő, mikor egyedül már képtelen vagy ellátni a feladatodat. És amennyiben későn jössz rá erre, túl fogod hajszolni magad, ami szükségszerűen a teljesítményed romlásához vezet. Mint ahogy egy családban is felosztódnak a feladatok a gyerekek és szülők közt, úgy az üzleti életben is szükséges a feladatok delegálása a hatékony munkavégzéshez. Amennyiben egyszemélyes vállalkozásod van, és úgy érzed, hogy a feladatok kezdenek elönteni, a kérdés átgondolása után vegyél fel munkaerőt, hogy a plusz teher lekerülhessen a vállaidról, és figyelmedet újra annak szenteld, amiben jó vagy, amit szeretsz.
3. A mikro menedzselés hátrányai
A második pont folytatása… Ha gyermekeid elértek egy bizonyos kort, valószínűleg már némi rosszallással fogadják, ha mindben (fontosságtól független) dolgukba bele akarsz szólni. Ugyanez igaz a kollégáidra is… Ha megbízod valamivel a beosztottad, akkor tiszteld meg azzal is, hogy nem szólsz bele abba, hogyan akarja megoldani azt. Ezzel nem csak, hogy a saját válladról veszel le súlyt (hiszen, ha kiadod a feladatot, de folyamatosan figyeled, hogyan is oldják azt meg, akkor lényegében te csinálod), hanem a kollégád is megérzi a bizalmat, ami ösztönzőleg hat rá. Ha senki sincs a cégednél, aki az adott feladatban kompetens lenne, akkor inkább szervezd ki egy külsős specialistának.
4. Alkalom az összetartás erősítésére.
Ahogy egy családban is fontos a közösen eltöltött idő (családi vacsora,
játszó délutánok/hétvégék), ugyanúgy a munkahelyen is szükség van a
belső kohézió erősítésére. A megfelelő légkör kialakítása nagyon fontos,
hiszen egy oldottabb hangulatú munkahelyen az alkalmazottak sokkal jobb
teljesítményt nyújthatnak. De ahogy otthon is nehézségeket okozhat a
családtagok összehozása akárcsak egy közös étkezés idejére is, úgy a
munkahelyen is problémákba ütközhet a megfelelő időpont megtalálása.
Ugyanakkor a magánéletben szerzett tapasztalatokat lehet, és kell is
kamatoztatni az üzleti életben!
Forrás: http://www.vallalkozzitthon.hu/
|
|
Gulybán Barnabásné 1 hete új blogbejegyzést írt: Karácsonyi pénzeső!
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!